lördag 13 april 2013

Marie och jag lägger om kosten

Efter att ha sett denna dokumentär samt testat på en annan form av fasta, äta 8 timmar/dygn. Nästa vecka skall Marie och Jag prova det Michael Mosely testar i denna dokumentär, nämligen fasta 2 dagar/vecka. Vi får då äta ett stort mål mat/dag 600-800 kcal fastedagarna och helt fritt de andra. I tillägg skall jag gå och analysera mina blodvärden före, alltså nu i veckan samt efter några veckor.
Mycket intressanta hälsoeffekter redovisas i dokumentären.
http://www.svtplay.se/video/1120851/del-11

1 kommentar:

  1. Jag har testat nu i två veckor, utan att ta några prover, och jag undviker socker. Trodde att man inte kan leva utan frukost men jag mår såå bra. Har energi till träning även efter 24tim fasta. Jag dricker massa Te (svagt eller grönt)och tar två proteindrycker under fastedygnen. Jag har ju lagrat fett att ta av men det har ju varken du eller Marie så det ska bli spännande att höra hur ni känner er

    SvaraRadera