onsdag 20 mars 2013

Skapar utbildningsmaterial

Sitter och skriver utbildningsmaterial! Spännande att skapa sitt eget material för Kettlebell sport, samt Kettlebells för fitness/styrketräning. Efter att i många år jobbat med elever i form av fystränare, samt tränat Kettlebellslyftare och varit Gruppträningsinstruktör, kände jag att det var dags att väva ihop dessa kunskaper med mina kunskaper som Elitidrottare och Pedagog. Hoppas kunna presentera ett första kurstillfälle i en snar framtid. Har ju också sådan tur att jag känner många kompetenta lyftare/instruktörer, så jag utlovar att våra kurser kommer att vara mer instruktörstäta än vad som är vanligt. Min erfarenhet av många kurser är att det är alltför många aktiva per instruktör för att kunnna hålla hög kvalitet.
Senare idag blir det egen träning samt att hålla i ett boxpass och ett funktionell styrketräningspass ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar