onsdag 13 februari 2013

Rickards nya tränare

På kurs i Halmstad med min nya tränare Arsenij Zhernakov! Arsenij finns fysiskt i Sankt Petersburg men har ändå god kontroll på min träning med hjälp av Video och Pulsfiler samt nästan daglig kontakt via facebook. Träningen är väldigt fysiskt krävande, men vetenskapligt baserad och genomtänkt. Jag är mycket imponerad av denna mans kunskap. Jag har under min korta tid med Arsenij ändrat min teknik en hel del till det bättre. Att jag tillhör ett team med andra kompetenta lyftare (bättre än mig), som jag ocså har kontakt med många gånger varje vecka, gör att inspirationen och utmaningen hålls hög hela tiden. Den 3 mars är det dags att lyfta 2x32kg Longcycle på tävling här hemma i Gimo, då får vi ett resultat att jobba vidare ifrån. Är sliten av den hårda träningen men går framåt varje vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar